27/12/08

Dari hATi JATUH kEHATI




Assalamulaikum dan selamat sejahtera,

Angan adalah titik mula sebuah kenyataan. Hanya dengan angan, hari ini aku menggapai erat satu impian. Aku ingin menyapu awan!!, berlari meniti pelangi !!, membelangi tiap warna yang akhirnya bertali pada aras bumiyang nyata lagi jauh meninggalkan mimpi.

Disini aku duduk tidak senyap, bergelumang untuk merasai sendiri nikmat atas kerja kuat mencapai tekad dan juga memperjuangkan mandat!!. Mandat emakku, ayahku dan seluruh keluargaku serta impianku.

18 tahun diatas muka bumi ini, buat pertama kalinya aku ingin menjunjung kasih kepada semua. Tatapi malanganya, nasib acap kali tidak menyebelahiku. Jenuh aku mencari puncanya. Kusut aku mencari penyelesaiannya. Pernah juga titisan air mata membasahi pipi. Tetapi disebalik kegagalan terdapat kegemilangan. Yang mana orang lain tidak memilikinya.
Kejayaanku tidak hadir dariku seorang. Ia datang daripada “mereka” yang berdoa panjang serta sekian lama bersama dalam susah dan senang.

Kini, aku semakin sedar sejauh ini aku melangkah, aku masih tertinggal banyak perkara yang harus diredah. Masih luas jalan yang harus dilangkah, masih banyak cabang yang harus ditongkah!!

Namun, sehingga ke hari ini, aku masih belum mahu berhenti bersyukur. Terlalu banyak pihak yang membantu, aku seorang tidakkan mampu.

Terima kasih sejujurnya dari hatiku buat semua yang telah bekerjasama dan berganding bahu. Begitu ramai individu yang membantu dan demi cita-cita ini kita menjadi satu!!.
Usahkan pujian, kritikan yang kuterima semuanya dimampatkan menjadi pedoman.

Kepada keluarga, emak dan abahserta adik beradik, kita berani melalui semua ini, kita merasainya dari setiap inci dan kita harus berbangga kerana itulah perjuangan yang mana kita telah memberi bukti.
Sanak saudara yang kucintai, sesungguhnya setiap usaha dan kesungguhan amat ku hargai.

Guru-guru yang tegar membimbing,
Pn Hajariah, Pn Salina, Pn Elizabeth Lucy, Ustazah Fariah, Pn Rohani dan kesemua tanaga pengajar dari peringkat permulaan, tuisyen sehinggalah universiti.

Kepada rakan rakan,
Akmal, Mussadiq, Drussalam, Akila, Hayatun, Fisha,Gabriel, Amalina, Afiah, Azlyana, haziq…

Opie,Boboy, Adi, Ijat, Daniel, Najmil,Anz, Mamal, Saiful, Naquiah, Maya, Ain, Zaf….
Serta semua individu yang mungkin tidak aku sebutkan namanya disini. Kamu memberi aku kekuatan dan sama-sama berkongsi kejayaan, inilah berkat kesabaran dan keihlasan.
Terlalu banyak nama yang tak tersebutkan. Tetapi aku mengakui akan uasaha yang telah kamu berikan.

Bilamana kamu pada suatu ketika pernah membantu usahaku ini. Aku dengan ini mengucapkan terima kasih seiklasnya dari hati.

Memori ini begitu mustahil untukku letakkan noktah. Kenangan yang tidak mungkin menjauh dari sanubari. Seribu tahun lagi, kumahu kenangan masih mewangi, menyubur disetiap hati generasiku nanti.

Perjuangan ini bukan untukku seorang. Dimedan ini ku ingin mengambil dan memberi, menerima dan membahagi. Lantaran atas semua kegagalan dan kejayaan yang lalu, aku bersyukur kerana setiap langkahku harus diiringi Allhamdullilah…



Yang benar
AZHAR
( Muhammad Azhar )

1 ulasan:

opiesz berkata...

haha..
bez,ayt nk berbunga jer..
semerbak bunga yg mengembang..

hidup nie mmg sukar,
tp kesenangan bley di kecap ble kite berkongsi,
jgn mudah putus asa k?