28/03/11

Laaa.. Aku Berhutang RupannYA.

Terasa tertarik yang amat Da,boom untuk buat entri kali ini. Tentang Hutang Ye kalian.-- untung yang tak berhutang tu mungkin laa x kusut mana.. tapi mcm mana yang sentiasa berhutang lebih lebih lagi kita selaku BELIA, yang masih lagi belajar....Wowww. hutang bole beli VIOS. kemaksimaan rongga-rongga kepala terbuka pasti terjadi.. Pikiq smpai guguq rambut. x salah sapa-sapa pon,,, MUNGKIN eden yang mnulis pon turut hidup dalam resam membayar hutan bulan-bulan ni..







kalau bayaq bulan-bulan dan mengekalkan kesungguhan itu x pe la jugak,, ni main SKIP-SKIP. tu yang x syok na. bila hutang da jadi puncak tertinggi didunia mulalah jalan macam ketam.



Its Ok laa untuk berhutang kalau x mampu CASH sekedepuk,, tapi bulan-bulan jangan "DAH LER UTANG...BUAT TAK TAU PLAK TUH" pehhh..

taukeh mana x suke mahupun suke. suke sbb bole tmbah bunga, x suke sbb kena tambah duit upah Bonzer nk p kejaq si Pemiutang.



Utang ni pon x semestinya dalam bentuk duit wahai dude dan dudies sekalian..,, bole jadi.. :

hutang darah
utang nyawa

hutang jasa

hutang airmata


tp dlm era urbanisasi
masakini yang Begitu sensasi Hutang RM la. even eden sendiri pon sekali lagi :MUNGKIN berada pada situasi dan lokasi yg sama.


"kita study ...utang laa dulu. lepas abis kita keje dapa
t gaji bayaq la" "MARA ade... PTPTN ade. ckup naa nak bayaq bulan2"


lain laaaa jika anda sudah kukuh dari aspek kewangan.
Terang + Bersuluh yang amat kt TV tunjuk drama yang mana "makcik makcik " utang Uncle jual karpet gara-gara dan bertarung dengan jiran sebelahnya. at least merka masih ada rantai + cincin emas bertahtakan belian untuk digadai jika x mampu mel
angsaikan kelak...

Kita? ( Not all, but
almost) apa pon tadak kan? gelang getah mungkin. kita kdang2 meletakkan harapan jauh menggunung. sedangkan esok lusa belom tahu apakah kesannya. dipenghujungnya::











BIL BROADBAND -----------MERAH
BIL BLACKBERRY ------------MERAH
BIL POSTPAID ------------MERAH



==== mata, telinga pon merah. usus perut pon merah sbb tengah bulan pakat dok ratah maggi. jangan RESULT EXAm pon merah udah laa yew.


yang paling malang.. bila nama tersenarai di Biliboard Chart Blacklist name. pehhh.... No Loan Soon ya. Rugi kan?


Maka ladies and gentleman,mau kita pakat-pakat menutup mata,, dan berniat didalam hati untuk tidak terus menerus melakukan kesilapan lalu agar masa hadapan tidak tertimbus begitu sahaja. Saya menulis untuk peringatan saya dan kepada semua. :)


Ketemu Lagi Pada Posting Akan Datang. Grasias Muchas. ( salah ke btol blakang cerita)




p/s : Tq Viewers. I Would Love To Write Even More If U Guys Keep On Following My Blog. ;)

Tiada ulasan: