27/03/11

Aku Si Kidal,, anda Lefthanded ke Righthanded ???

Lefthanded- tiada lagi ku dengar kidungmu..........


hahaha itu penyanyi. tapi posting pada kali ini tentang ak seorang si kidal. Si kidal ni secara umunya agak unik dalam kalangan manusia. kerna jumlah peratusan mereka yang kidal tidak seramai yang right-handed. Golongan manakah anda?? perhalusi sendiri

Posting kali ini mau share sedikit sebanyak tentang "Kesusah-Senangan-Si-Kidal"

Walaupu ianya bukanlah aneh, tapi bagi golongan seperti kami terdapat beberapa kejanggalan.




Isu Permata:: Gunting

Memang Fail guna gunting, pasal gunting...bile mau pegang tangan kiri memang sangat sukar sebab lubang gunting tu memang khas untuk yang kanan jew.hehehe..Pendek kata gunting mengunting boleh tapi hasilnya menyakitkan jiwa dan mata yang menatap.


Isu Kedua :: Tulisan

Tulisan tangan kiri saya lebih lawa ,cantik da

n kemas berbanding tulisan tangan kanan. Sungguhpun begitu masih diejek rakan dan taulan selaku pemegang tulisan paling cacing yang sensasi. hukhuk.

PeRnah jgak try2 mencuba nasib nk tulis gune tgn kanan tp menggeletar spanjang masa.. nk abiskan satu ayat punye payah...Fail sekali lagi. Ya beda bedu.



Isu Ketiga:: Makan/Main/Potong/Melukis

Kalau makan pakai tangan of cos kanan, tapi pakai sudu boleh jadik dua-dua belah.

..................

main badminton ker bowling ker...aku main pakai tgn kiri...
potong buah ker sayur ker...tgn kiri....


Isu Seterusnya:: Kerusi + Meja = Bersambung @ Bilik Kuliah

tp yg plg tension kat class laa...tgn aku mesti berlaga ngan org yg duk sebelah...susah btl kalo dpt kerusi yg meja dia attach skali tuu..org tgn kiri susah tau nak tulis



Isu Selanjutnya:: Melukis


Setakat melukis kacang aje. sbb aku xreti pun nak melukis.. dan cepat-cepat tak libatkan diri dalam tugasan sedemikian. hehe
setakat org lidi tue past lah.drafting and subject melukis yang setara dengannya waa score..hehe



Isu Lagi :: Huh..........Tapi

sbb tuh kalau masuk part buat essay (which needs creative imagination), saye memang slalu score la. Tapi kalau masuk bab science je, otak start ah ... nak stop functioning. Berkarats

huh... some fact that i copied from site that u must know.


Tokoh-tokoh Lefhanded

Aristotle -ahli falsafah
Clinton, Bill - presiden US
Frankllin, Benjamin - saintis
Netanyahu, Benjamin - bekas PM Israel
Otto von Bismark - Chancellor Jerman
Joan of Arc - Heroin Peran cis


PENJENAYAH
Billy, the Kid - perompak terkenal
Jack, the Ripper - pembunuh bersiri terkenal


... kesimpulannya, tgn kiri aku neh lebeh bnyak rehat dr tgn kanan aku.. aku lefthanded...x suke gune gunting,pisau. b

allpoint dakwat cair pon aku xleh gune nnt abes tgn aku melekat. I'm more into the creative field rather than scientific walaupun dulu kat skolah menengah dalam aliran science.


Jam orang kidal : whoaaa!~~

Tiada ulasan: