1/05/11

Jom Bereskan SI BUSY BODY




Bagaimana untuk menguruskan mereka yang “BUSY BODY”. Bukan sahaja begitu bebas mengular dalam golongan wanita malah lelaki juga.

Posting pada kali ini bukanlah untuk mengecam golongan sebegini tetapi membantu kalian mengenali siapa mereka dan bagaimana mereka hebat dipersada “Busy Body”




1.) Golongan “BUSY BODY” pasti wujud dalam kehidupan anda. Contohnya, anda keluar makan dengan kawan lelaki, mungkin pada masa itu si”Busy body “ terserempak di tempat yang sama. Maka terciptalah hot story telling yang baru. Apa yang dinampak kadang kala juga mampu di :TWIST” mereka sebanyak 360 darjah! ."

Weyh Lina, Si Khadijah keluar dengan Ahmad sambil pegang tangan.dibelah kiri dan pegang Vodka dibelah kanan !!. (Anda Nampak gambarannya?)


2.) Maka berulang-ulang kali orang bertanya kepada anda tentang kejadian itu. Pelbagai soalan misteri pon menjelma. Tak syak lagi, BUSINESS si busy body laku ,sebab hujahnya terbaik dari ladang.

3.) Seterusnya, inilah masanya untuk bergembira. Menganggap seperti anda tidak tahu apa yang terjadi dan siapa yang menyebarkan walaupun anda sudah mengetahuinya. Make them squirm while looking them right in their nosey eyes. Haha.. kalau boleh berborak mengenai gossip anda bersama orang yang bertanyakan anda mengenainya dihadapan BELIAU. Atau mungkin buat-buat “phone call “ PRETENT that someone talk to you about your “bulletin utama”

4.) Dalam perbualan itu, mungkin terapkan sedikit kononnya orang memberi kata perangsang yang anda tidak bersalah. Dan anda gmbira dengan bulletin yang nyata tak Berjaya itu.



Tips dan Amaran

Anda akan rasa tenang dan nyaman apabila mereka menyedari bahawa mereka masih belum popular dan tidak ada yang peduli tentang gosip bodoh mereka.

Jangan terlampau gelakkan orang kerna itu tak bagus orite.. J Enjoy your days.

Tiada ulasan: